Alla inlägg den 10 december 2012

Av Anneli Håkansson - 10 december 2012 13:48

Pigg som en mört i morse. Vaknade av mig själv 7.15 trots att jag har en ledig dag idag.

Käkade frukost och sen gjorde jag mig i ordning för att åka och träna för första gången själv.

Mina ben har kännts som stockar under hela helgen men de känns mycket bättre idag, som tur är.

Väl på gymmet så känner jag en viss nervositet och en stark önskan om att det inte är så mycket folk som tränar vid 9 tiden på morgonen.

Ja jag har en tendens i att vara rädd för vad folk ska tycka och tänka när en överviktig "tant" som jag dyker upp på gymmet.

Men men det är bara att slå ifrån sig alla negativa tankar och fokusera på mig själv istället. Jag är ju inte en sån som dömmer andra efter hur de ser ut så jag måste tänka att andra på gymmet är lika.


Jag började med en rask promenad på löp bandet och sen ner i källaren för att köra ett styrkepass.

Jag gick igenom programmet som jag hade fått. Började med benböj och trodde att min sista stund var kommen, fan jag har ju fortfarande lite ont i låren så det kändes bra när jag gjorde benböjen och även sen när jag gjorde utfall.

Hade fullt fokus på att föra varje övning på rätt sätt, som pt hade uppmanat mig att göra, och inte ha så tunga vikter på.

Jag gjorde nästan alla övningar enligt planen men orkade inte göra 3* 15 ryggövningar så jag gjorde det jag orkade och det blev 3*7 istället. Så nu har jag ett mål i att orka alla 15.

Orkade inte heller med alla utfall, som var 3*15. Tyvärr så orkade jag bara 10 vid första och sen bara 5 de andra två reps.

  

Ja ja ytterligare ett mål att nå. Iofs så känner jag fortfarande av mina stackars lår sedan i fredags.

Nu blir det vila till på torsdag och så ska jag köra ett konditions pass på löpbandet och det ser jag fram emot.


 ps. jag fick även lite kost råd av pt. Men jäklars vad jag ska äta mycket och ofta!   Jag konstaterade iaf att jag har ätit för lite förut och det är inte så bra när man ska träna för då ställer kroppen in sig på svält och det är inte bra. ds


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards